Logo nedir? Lafız valörı olarak temel katlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak sorunletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde çalışma gösteren sorunletmelerin çoğu kez logoları kesimü temaşa eder. Lakin ansızın bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çkızılışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, emeksiz anlaşılır, sınırırlanması emeksiz, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman de akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgelik çok önemlidir.
İlk yorum yapan siz olun